Image

Pentru că astăzi a fost 1 mai am mers și noi la o mică plimbare. La mare era prea aglomerat, Valea Prahovei la fel, deci cam orice obiectiv turistic de pe DN1 foarte greu de atins, așa că ne-am reorientat și am mers la Biserica Evanghelică Fortificată Hărman, ulterior continuându-ne drumul până în Sfântu Gheorghe, un orășel cochet și curat.

Așadar, prima oprire a fost în Hărman, la Biserica Fortificată, din Brașov în direcția Bacău. La intrarea în comună, de pe DN 11 (E 574) faceți stânga la sensul giratoriul și mergeți pe drumul principal aproximativ 1 km, iar turnul bisericii îl veți vedea imediat. Seamănă foarte mult cu Biserica fortificată de la Prejmer, doar că este puțin mai mică. Zidul de apărare este foarte gros, iar o porțiune este deschisă vizitatorilor, restul fiind în restaurare.

Biserica, cu hramul Sf. Nicolae, construită în a doua jumătate a sec. al Xlll-lea si concepută în spirit romanic ca o clădire bazilicală cu corul pătrat și apsida semicirculară.  În sec. XV a suferit transformări în stil gotic. Turnul de vest cu șase etaje puternice, înglobat în sistemul bisericii, este amintit deja în anul 1290. Acoperişul actual cu cele patru turnuleţe este mai nou. În anul 1593, biserica a fost incendiată, iar în 1595 s-a efectuat bolta actuală a navei principale.

Dispozitivul de apărare al cetății constă într-o cortină aproape circulară și cinci bastioane cărora li s-au adăugat încă unul octogonal. Cetatea din jurul bisericii a fost construită treptat între secolele XV-XVII.

Intrarea se face printr-un coridor lung, bolțit, fiind apărat de un bastion.

La construire s-au folosit pietre de râu, precum și cărămizi.

În incinta cetăţii se află o capelă funerară cu picturi murale din sec. al XV-lea. Se observă apostolii Paulus (cu spada) și Jacob (cu toiagul si pălăria de pelerin), încoronarea Mariei de către Sf. Treime, Iisus pe cruce, Naşterea, Raiul și Judecata de Apoi.

Altarul și orga în stil baroc datează din secolul al XVIII-lea. (Vedeți galerie foto)

Noi am rămas cu o impresie foarte plăcută chiar dacă momentan este în restaurare, dar nu în mare proporție. În galeria foto de mai jos veți vedea că merită vizitată, mai ales că taxa de intrare este destul de mică.

Taxa de intrare:

2 lei pentru copii și studenți

5 lei pentru adulți

Program de vizitare:

Marți-Sâmbătă 9:00-17:00

După aceea am plecat spre Sfântu Gheorghe unde am întâlnit un centru al orașului foarte liniștit. Multă lume era însă la pescuit sau la un grătar la lacul de la marginea orașului, chiar de lângă râul Olt. Ne-am plimbat un pic prin centru și prin parcul foarte frumos și îngrijit de acolo. Am stat un pic pe o bancă la umbră deoarece, chiar dacă este doar început de mai, temperatura la umbră a fost de 28 de grade Celsius ca într-o veritabilă zi de iulie. După aceea am vrut să vizităm și Muzeul Ținutului Secuiesc aflat în apropierea parcului însă, din păcate era închis.

Ne-am îndreptat apoi spre mașină și am plecat înspre casă.

Sperăm că și voi ați avut o zi de 1 mai frumoasă și că nu ați lăsat urme pe unde ați mers.

Vedeți aici mai multe poze de la Biserica Evanghelică Fortificată din Hărman și din Sfântu Gheorghe:

This slideshow requires JavaScript.