Image

Căsuță în copac

O zi superbă de primăvară, 27 aprilie 2013. O putem numi chiar o veritabilă zi de vară pentru că temperaturile au urcat și până la 32 de grade în țară. Noi nu puteam să nu profităm și să mergem într-o scurtă excursie până la Rezervația Naturală Poiana Narciselor și la Mănăstirea Rupestră de la Șinca Veche.

Am plecat din Brașov pe la 13:00 și am ajuns după aproximativ o oră la Poiana Narciselor, distanța fiind cam de 60 km. Am mers pe ruta Brașov-Codlea-Vlădeni-Perșani-Șinca Veche-Vad-Poiana Narciselor.

Image

Poiana Narciselor

Am trecut pe lângă panoul de mai sus și am intrat în pădure mergând pe un drum nemarcat și întâlnindu-ne și cu alți oameni care doreau, de asemenea, să găsească frumosul peisaj cu narcise. La un moment dat am găsit și o căsuță în copac, îngrijită, dar închisă. Aici ne-am despărțit de colegii noștri de drumeție luând-o pe căi diferite. Din păcate ne-am rătăcit din cauza faptului că nu este nici un indicator sau marcaj și nici nu am găsit vreo narcisă. Am hotărât să ne întoarcem la mașină, iar datorită simțului nostru de orientare foarte bun am și găsit-o. Aici ne-am reîntâlnit cu cei de care ne-am despărțit la căsuța din copac, aflând că nici ei nu au avut mai mult noroc. Apoi, am văzut un drum care cobora ușor spre dreapta, chiar vis-a-vis de parcare, care ducea spre un deal, dovedindu-se că acela ar fi fost drumul pe care trebuia să îl urmăm. Nu am mai fost, dar cu siguranță vom reveni peste câteva săptămâni pentru că oricum atunci este perioada când narcisele vor ajunge la maturitate și peisajul va fi cu adevărat unul splendid. Așadar, dacă veți dori să mergeți vreodată la Poiana Narciselor de lângă Făgăraș să nu pățiți ca noi. Drumul de la parcare până la Poiană (cel pe care nu l-am urmat noi) este destul de bun și se poate ajunge cu mașina.

Am plecat apoi spre Șinca veche pentru a mai vedea încă o dată Grota sau Mânăstirea Rupestră de acolo. Însă, în Ohaba am mers să vedem și o moară cu apă datând din 1873. Este foarte frumoasă și foarte bine întreținută și chiar funcțională, fiind propietate privată. Intrarea este 5 lei, dar ne-am înțeles și i-am dat 10 lei pentru trei persoane. Moara se află în curtea unei frumoase pensiuni, numită „Moara cu noroc”. Am găsit-o datorită indicatoarelor de pe drum și am rămas plăcut impresionați, mai ales ca ne-au fost și prezentate lucruri interesante despre ea.

Image

Moara cu apă din Ohaba

După această scurtă oprire am continuat drumul spre Mănăstirea Rupestră. Personal, este a patra sau a cincea oară când am fost acolo, dar nu m-am plictisit și cu siguranță voi mai merge. De ultima oară când am fost s-au mai făcut amenajări și arată foarte frumos. Merită vizitată. Aici puteți găsi și un izvor.

Image

Izvorul „Buna Vestire”

Image

Intrarea în Mănăstirea Rupestră

La câteva sute de metri este și o mănăstire parcă ruptă dintr-un basm. Un adevărat colț de rai.

Image

Mănăstirea din apropierea Grotei

Mai multe detalii despre Șinca Veche puteți găsi aici.

Programul de vizitare este de la 8 la 20:00, iar intrarea este liberă.

După o scurtă vizită am plecat spre Brașov pe ruta Șinca Noua-Poiana Mărului-Zărnești-Râșnov-Brașov. Este unul dintre drumurile mele preferate, trecând în marea lui majoritate printr-o pădure.

Sper că și voi ați avut o zi superbă și vă dorim weekend plăcut în continuare.

Aici puteți vedea mai multe poze din scurta noastră excursie:

This slideshow requires JavaScript.