Image

Dorottya Buzaş (CSS Miercurea Ciuc) a câştigat o medalie de argint, a treia pentru delegaţia României la Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE) 2013, joi, la biatlon, în proba feminină de 6 km sprint de la Cheile Grădiştei, şi s-a arătat copleşită de acest succes.

„A fost o cursă foarte grea, nu îmi vine încă să cred că am venit pe locul 2. Am avut o tragere perfectă şi mă bucur foarte mult pentru acest rezultat. Înainte de cursă nu m-am gândit la nimic, ca să obţin un rezultat cât mai bun. M-am simţit foarte bine în cursă şi acum sunt în stare de şoc. Sunt mândră de antrenorii mei, că au făcut atâtea cantonamente, ne-am pregătit foarte bine şi am reuşit să fac acest rezultat. E cel mai bun rezultat şi acum sunt la început. Vreau să am rezultate cât mai bune şi în concursuri din alte ţări”, a declarat Buzaş.

”Era normal să am lacrimi pe podium, nu am mai avut rezultate aşa mari, nu am câştigat un concurs aşa de mare şi mă bucur foarte mult. Fata din Polonia m-a bătut cu 23 secunde, dar rezultatul este foarte bun pentru mine. La sfârşit nu îmi mai simţeam picioarele, nu mai puteam, dar mă bucur că am ajuns la finiş şi am reuşit acest rezultat”, a mai spus Dorottya, care va împlini 18 ani pe 14 martie.

Dorottya BuzaşSportiva de la CSS Miercurea Ciuc speră că şi în proba de ştafetă mixtă pe echipe să contribuie la un rezultat cât mai bun: ”La ştafeta o să dau tot ce pot, cred că voi fi primul schimb, îmi place să fiu primul schimb şi sper că şi vineri vom face cât mai bine”.

Antrenorul coordonator al lotului de biatlon, Simon Martin, a declarat, după medalia de argint cucerită de Dorottya Buzaş în proba de 6 km sprint, că românii vor ajunge în elita acestui sport, dar cu foarte multă muncă. ”Mare rezultat, mare bucurie pentru echipa României, toată lumea e cu noi, nu am cuvinte. Trebuie să fim realişti, ne aşteptam la o medalie, dar concurenţa este foarte mare, cei mai buni sunt din Europa şi ei sunt aici. Ruşii au făcut o selecţie din o mie de sportivi, iar noi la fete din 5-6 şi la băieţi din 6. Obiectivul nostru este olimpiada, campionatul mondial şi campionatul european. Se poate şi în România, dacă punem mâna şi muncim. Copiii noştri nu sunt mai slabi decât norvegienii, dar trebuie muncă, muncă şi iar muncă. O să fie şi rezultate, eu sunt convins că o să ajungem sus”, a spus Marton după concurs.

”Noi am avut obiectiv locurile 1-6. La proba lungă am sperat mai mult, dar la ultima tragere s-a greşit, însă sunt convins că şi la băieţi se poate. Pe plan internaţional suntem printre cei mai buni trăgători”, a declarat Simon Marton.

Marinel Ananie, unul dintre antrenorii lotului de biatlon, opina că sportivii noştri au avut un atu prin faptul că au cunoscut mai bine traseul şi poligonul de tragere. ”Contează orice amănunt, dacă ştii traseul, poligonul, zona. A fost şi o presiune pe sportivii noştri, sunt acasă, unii sunt prima oară la o competiţie aşa de mare şi i-a afectat un pic. Dar s-a terminat cu bine. Obiectivul nostru a fost o clasare pe locurile 1-6”, a declarat Ananie.

Izabella Gecse, prima antrenoare a Dorottyei, a afirmat la rândul său: ”O pregătesc de 10 ani. Învăţătoarea ei de la Miercurea Ciuc era soţia antrenorului Marton, iar eu ţineam orele de educaţie fizică. De atunci am observat că va ajunge un sportiv mare. Pentru FOTE ne-am pregătit din primăvara anului trecut, toată lumea ne-a ajutat. Noi am avut obiectiv clasarea în primii 6. Am aşteptat proba individuală şi am sperat că va trage bine, pentru că miercuri a fugit bine.”

Sursa: newsbv.ro