Image

In acest weekend am fost sa vizitam orasul Targoviste, care acum 3 ani mi-a lasat o impresie foarte placuta. Am profitat la maxim de aceasta duminica foarte frumoasa din septembrie si ne-am urcat in masina, ajungand la destinatie in aproximativ 2 ore. Din pacate, dupa ce am iesit de pe DN1, facand drepata in Sinaia, drumul este foarte foarte prost (desi l-au mai reparat exptrem de putin fata de 2009). Dar nu am lasat acest detaliu sa ne strice excursia. Ajunsi in Targoviste am intrat in vorba cu un vanzator de suveniruri care ne-a spus cateva lucruri interesante, dintre care de ce orasele Brasov si Targoviste se numesc asa. Pe scurt, Brasov de la brasoave, in timp ce Targoviste de la targ si oiste. Mai multe detalii intr-un post viitor. Apoi, am intrat in Curtea Domneasca, unde taxa este de 4,5 lei pentru studenti, elevi si copii, iar 9 lei pret intreg. Mie mi s-a parut un pret foarte mic pentru ce am putut vizita: Biserica Domneasca, Turnul Chindiei, Palatul lui Petre Cercel, Muzeul Tiparului si al Cartii Vechi Romanesti si Biserica Sfanta Vineri. Toate acestea restaurate si foarte frumoase. La Muzeul Tiparului exista chiar si un caiet in care poti lasa impresii. Sincere felicitari pentru cei care au investit si au refacut atmosfera de odinioara.

Dupa Curtea Domneasca am fost si la Gradina Zoologica. 4 lei intrarea pentru studenti, elevi, copii si 7 lei pret intreg. Din nou, o taxa mica pentru ce se poate vedea acolo: caiman, maimute, anaconde, pitoni, boa, lei, tigri, ursi, lup, caprioare, zimbru, cangur pitic, hipopotam pitic, nutrii, ponei si muuuuulte alte animale si pasari foarte interesante. Apoi a urmat o plimbare prin parcul dintre Zoo si Curtea Domneasca. Un parc foarte frumos, care cuprinde si un lac pe care te poti plimba cu hidrobicicleta. Ceea ce mi-a mai placut in acest parc a fost faptul ca pe aleea principala sunt amplasate busturi cu voievozii Tarii Romanesti, printre care se distinge cel mai bine cel al lui Vlad Tepes.

Un pic obositi si infometati, am fost sa mancam si sa bem ceva la Towers Garden, o terasa super frumoasa, chiar langa parc, la strada (strada Domneasca sau ceva de genul).

A urmat o plimbare pana in centrul orasului unde este de asemnea un parc, Parcul Mitropoliei, in care exista o statuie a lui Mihai Viteazu si bineinteles, Mitropolia Targoviste.

Dupa aceasta scurta plimbare, am plecat spre Brasov, dar am facut un mic ocol si am mers la Manastirea Dealu (la vreo 6 km de Targoviste, drumul foarte bun). Aici este inmormantat Mihai Viteazu. Merita vizitata si aceasta, mai ales ca taxa este de doar 1 leu (dar nu se plateste cand sunt sau urmeaza sa fie slujbe).

Din nou, Targoviste mi-a lasat o impresie foarte frumoasa. Pacat, insa de drumul pana acolo.

Merita vizitat orasul! Nu mai stati pe ganduri si profitati de aceste ultime zile frumoase si calde.